Felhasználóbarát tartalom és szerkezeti felépítés

Előfordulhat, hogy technikailag is megfelelő az oldalunk, a tartalma is jól optimalizált és elegendő látogató érkezik rá, valahogy mégsem hozza a kívánt üzleti eredményt. Gyakran szembesülnek ezzel azok, akik fizetett, kattintásalapú webes hirdetéseket használnak (pl. Google Adwords, Facebook Ads): a hirdetés hatására a weboldalra érkező látogatók száma megugrik, de a vásárlások / megrendelések száma nem nő számottevően.

Ennek egyik oka az lehet, hogy nem eléggé felhasználóbarát a weboldalunk, vagyis a látogató

  • nem találja meg, amit keres (vagy azért, mert nincs az oldalon, vagy azért, mert nehezen található meg);
  • nem az van az oldalon, amit keres (pl. egy általános ismertetőt talál, pedig egy konkrét terméket szeretne megvásárolni);
  • az oldal nehézkes működése miatt feladja és kilép.

A weboldal szerkezetének felhasználóbarát kialakítása

Sokszor tapasztaltunk már, hogy egy cég nagyon jó termékeket, szolgáltatásokat nyújt, sok referenciája van, és hasznos, informatív tartalmat tudna megjeleníteni oldalán. Nem tudják azonban megfelelően csoportosítani mondanivalójukat, például túl sok lépésben lehet eljutni egy adott termékhez, vagy a “vásárlóink mondták rólunk” rész annyira alul van, hogy senki nem veszi észre.

Sajnos az ilyen apróságok miatt gyorsan elhagyják a látogatók az oldalt. Ezzel kapcsolatban látható balra egy kiváló infografika (a képre kattintva a cikk eredetiben olvasható) arról, hogy miután megnyílt az adott lap, kb. 10 másodperc alatt dönt arról az olvasó hogy marad-e. És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy egyáltalán kivárta-e, hogy betöltődjön! Ez azonban a weboldal technikai felépítésének kérdéskörébe tartozik. Tehát rá kell szánnunk az időt, hogy megfelelő csoportosításban, felhasználóbarát weboldalstruktúrát állítsunk össze!

A weboldal tartalmának felhasználóbarát kialakítása

Igen, szépen meg kell fogalmazni, mitől szépek és jók termékeink, miért válasszanak minket az érdeklődők. Sokszor tapasztaljuk, hogy milyen nehézséget okoz üzletembereknek, vállalkozóknak az, hogy a weboldaluk tartalmát megírják. Pedig nem olyan nehéz ez! Gondolja azt, hogy régi ismerősével találkozik, és neki mesél arról, hogy mivel foglalkozik. Előfordulhat, hogy ennek ellenére úgy gondolja, nem tudja elég jól formába önteni gondolatait, ilyenkor szívesen segítünk a fogalmazásban, és biztos lehet benne, hogy weboldalának tartalma így felhasználóbarát lesz!

Egyedi, személyre szabott marketing-tanácsadás

A fenti esetekben nagy szükség van személyre szabott marketing-tanácsadásra, melynek keretei között átbeszéljük, mi vállalkozás és ennek alapján az oldal célja, milyen eszközökkel lehet ezt a célt elérni, és mindehhez milyen változtatásokra van szükség. Gyakran jól jön egy külső megfigyelő, aki objketívabban látja helyzetünket. Éppen ezért a marketing-tanácsadás soha nem lehet általános, mindig az egyedi helyzetből indul ki.

Végigvesszük, hogy mivel foglalkozik a cég, mit szeretne / érdemes megjeleníteni a honlapon. Először a weboldal szerkezetét dolgozzuk ki, utána megtöltjük a tartalommal, így biztos lehet benne, hogy végül mindkét szempontból felhasználóbarát lesz weboldalának tartalma.

Ha már van weboldala, marketingszempontból nagyon hasznos, ha rendelkezésre állnak adatok a Google Analytics vagy Search Console programok alapján, hiszen ezek értékes részleteket szolgáltatnak a weboldalra látogatók viselkedéséről. Új oldal esetén kérésre regisztráljuk ezekre a felületekre, ekkor viszont szükség van némi időre, amíg elegendő adat gyűlik össze az elemzéshez és az ezek alapján összeállítható marketing-javaslatokhoz.

Készséggel állunk rendelkezésére, hogy weblapja ne csak szép, de hasznos is legyen! Kérjen árajánlatot egyedi, személyre szabott marketing-tanácsadásra felhasználóbarát oldalának kialakításához ezen az űrlapon!

Követés

Kategória

Pin It on Pinterest

Share This

A honlap további használatához fogadja el a sütik alkalmazását, vagy folytassa a navigálást az oldalon! További információ

A süti ("cookie”) egy olyan kis adatcsomag, amit a böngészőben tárolnak az internetes szolgáltatások, és sokféle webes szolgáltatás működéséhez szülséges. A süti (anonim látogatóazonosító) önmagában semmilyen módon nem képes a látogatót azonosítani, csak a látogató gépének felismerésére alkalmas. A weboldalakon sütik segítségével tud például bejelentkezni, egy poszthoz hozzászólni, vagy személyre szabott tartalmat elérni.A legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket használunk ezen a weboldalon. Amennyiben további navigációval sor kerül a honlap használatára vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás