Hogyan javítsuk egy étterem honlapját

9 tipp: hogyan szúrjuk el egy étterem honlapját?

… és online jelenlétét, ügyfélszolgálatát – ne végezzünk félmunkát!

 

Nemrégiben férjemmel csaptunk egy hétvégi kiruccanást egy patinás történelmi kisvárosba. Spontán döntés volt, nem sokat terveztünk előre, lefoglaltuk a szállást, és úgy gondoltuk, manapság, az okostelefonok korában, nem lesz probléma út közben eldönteni, hova menjünk ebédelni vagy vacsorázni. Az éttermek honlapját böngészve hamar rádöbbentünk, hogy a tulajdonosok igen változatos módokon tudják elriasztani a potenciális vendégeket… Úgy gondoltam, segítek nekik, hogy ez a lehető legjobban sikerüljön, ezért összegyűjtöttem néhány praktikus tippet.

1. Nehogy reszponzív legyen a weboldalunk!

2015 második felétől a mobil eszközökről indított keresések száma meghaladja az asztali keresések számát világviszonylatban. Az általam megvizsgált magyar oldalak vonatkozásában is elmondható, hogy a látogatók legalább egyharmada mobiltelefonon nézi meg a weblapokat. Így a reszponzivitásnak egyértelműen meghatározó szerepe van a weboldal sikerében  – arról már nem is beszélve, hogy a Google is erősen kezdi hátrasorolni a nem mobilbarát oldalakat. Ragaszkodjuk régi, flash animációs oldalunkhoz, amelyen jó eséllyel nem is látható a tartalom! Semmiképpen se terveztessük át oldalunkat, mert akkor mobilon is olvashatók lesznek a menüpontok meg a szövegek, és többen úgy fognak dönteni, hogy éttermünkbe látogatnak.

Nem reszponzív az étterem honlapja flash animációval

2. Az étlap képként legyen berakva, pic1.jpg néven!

Először is: a Google a képen nem tud keresni, maximum a nevét és a „title” vagy „alt” tageket tudja megvizsgálni, értelmezni. Így, ha pic1.jpg-nek nevezzük el és a meta-adatokat sem töltjük ki, a Google semmiképpen sem fogja azt feltérképezni! Így, ha valaki például szalontüdőt szeretne enni Óbudán, akkor a mi oldalunkra biztosan nem fog az étlap alapján rátalálni! Másodszor: ha képként tesszük be az étlapot, akkor még a reszponzív oldalon sem lesz olvasható, hiszen arányosan le fogja kicsinyíteni mobilra a képet a böngésző!

Nem reszponzív oldal flash animációval

3. Ne tüntessük fel, hogy milyen étkezési utalványt fogadunk el!

Sokan kapnak béren kívüli juttatást SZÉP Kártya vagy egyéb utalványok formájában. Vannak helyi kedvezménykártyák is, például Budapest XI. kerületében a Hegyvidék Kártya vagy a IV. kerületben az Újpest Kártya.

Léteznek emberek, mint ennek a bejegyzésnek az írója, akik teljes családi nyaralást szerveznek úgy, hogy csak SZÉP Kártya elfogadóhelyeket vesznek igénybe szállás, étkezés és programok tekintetében, hogy valahogy elköltsék a felhalmozódott összeget. Akik kiváltják például a Hegyvidék Kártyát, valószínűleg azért teszik ezt, hogy igénybe vegyék a kedvezményeket, amelyeket az elfogadóhelyek kínálnak. Ezért, ha elfogadóhely vagyunk, ne tüntessük fel ezt a tényt oldalunkon! Még a végén kedvezményt kell adni valakinek. Ha nem bírunk ellenállni a kísértésnek, és mindenképpen kirakjuk oldalunkra az elfogadott kedvezmények listáját, akkor ezt kép formájában tegyük meg, és nevezzük el elfogadohely.jpg-nek. Így, ha valaki beírja a Google-be például azt, hogy SZÉP kártya, vendéglő, Angyalföld, biztosan nem fog minket kiadni a Google találatként!
elfogadóhelyek egy képként

4. Galéria: ne adjunk leírást a képekhez!

Ha éttermünkben Magyarországon egzotikusnak számító ételeket szolgálunk fel, az emberek kíváncsiak lehetnek arra, hogyan is néz ki a fogás. A kép alapján könnyebben eldöntik, hogy kipróbálják-e. Vannak weboldalak, ahol az étel neve mellé teszik a képet, de ez így túl egyszerű. Tegyük a képeket inkább egy Galéria menüpontba ömlesztve, de ne írjuk oda képaláírásba, hogy milyen étel látható! Még mit nem! Bőven elég, hogy galéria1, galéria2.

 

5. A telefonszám a lap alján legyen!

Jó lesz az ott, vagy a Kapcsolat menüpontban, de annak is az alján.

 

6. Google Cégem: térképes megjelenés

Megjelenni kiemelt helyen a Google térképén? Minek? Aki keres, majd megtalál valahogy!

7. Közösségi oldalak – túl sok pluszmunka!

Ne frissítsük a felületeket, mert elveszi az időt a fontosabb dolgoktól! A legfontosabb viszont az, hogy a véleményekre ne reagáljunk! A pozitív hozzászólásokat megköszönni minek, a negatívakra reagálni (netán elnézést kérni) gyengeségre utalna. Ha mindenáron válaszolni akarunk egy véleményre, ne hagyjuk magunkat! Például valaki reklamál, hogy többször előfordult, hogy a 20 perces kiszállítási idővel beígért pizzát egy óra múlva vittük ki hidegen. Ilyenkor higgadtan oktassuk ki, hogy a minőségi munka sok időt igényel, és amúgy is sok helyre kellett mennünk. Nem is értjük, hogy mi a problémája, hiszen megkapta a pizzát, nem? Ha pedig nem tetszik, rendeljen máshonnan, az sem lesz jobb!

Vélemények kezelése, ügyfélszolgálat

8. Az ügyfélkapcsolatok nem fontosak, majd jön másik!

Sokan úgy gondolják, hogy a vendéglátásban kiemelten fontos az ügyfélelégedettség, amely az ételek jó minősége mellett a kiszolgálás magas színvonalát is feltételezi. Különösen érvényes erre a területre, hogy a vendégek megtartása, a törzsközönség kialakítása meghatározó. DE ha olyan ügyesek vagyunk, hogy leszervezünk egész turistacsoportokat jóárasított rántotthús + sült krumpli kombóra, akkor az ügyfélkapcsolatokkal foglalkozni tényleg felesleges.

 

9. A weboldalunk elkészítését, marketingstratégiánk összeállítását ne bízzuk tapasztalt szakemberre!

Abban nincs semmi kihívás! Olyan, mintha képzett szakáccsal készíttetnénk el az ételeinket. Ha esetleg mégis a könnyebbik utat választaná, és szakemberre bízná honlapjának megtervezését, és annak összehangolását marketingcéljaival, egyeztessünk időpontot!

Ha tetszett a cikk, és úgy gondolja, mások számára is hasznos lehet, ossza meg ismerőseivel az asztali gépen balra ←, mobil eszközökön lent ↓ található megosztásgombok segítségével! Köszönöm! Lájkoljon/kövessen közösségi oldalainkon, hogy mindig értesüljön az új bejegyzésekről!

Bozókiné Antal Rita

2004 óta onlinemarketing-tanácsadás, marketingstratégia kialakítása, keresőoptimalizálás (SEO), közösségi média részvétel tervezése, kivitelezése. Webhelyadatok elemzése, konkurenciafigyelés, online kampányok kidolgozása. Tartalommarketing, szövegírás.

Kérjen ingyenes tanácsadást!

Kérjen ingyenes tanácsadást!

Pin It on Pinterest

Share This