Tanácsadás az Ön céljait tartva szem előtt

 

„Csak egy jó weboldalt szeretnék, nem kell tanácsadás”

A személyre szabott marketing-tanácsadás célja, hogy meghatározzuk, mi az, amitől jó lesz az Ön weboldala, illetve jelenléte az online világban.

A weboldaltervezést sokan a mai napig a grafikai tervezéssel azonosítják, és szép honlapokban gondolkodnak. Szép = jó.

A szépség önmagában azonban nem elég a sikerhez. A felhasználóbarát tartalomról és felépítésről a vonatkozó menüpontban olvashat részletesen. Az oldal technikai egészségéről a Google-barát weboldal menüponban. A jelenlétünk a közösségi médiában is meghatározó, és akkor még nem is beszéltünk a weboldal optimalizálásáról.

A weboldal készítésére gondoljunk úgy, mint egy szék tervezésére, amely egy iparművészeti, formatervezési feladat.

A széknek elsősorban alapvető funkciójának kell megfelelnie: lehessen rajta kényelmesen ülni. A további funkciók lehetnek például, hogy egymásba lehessen rakni, össze lehessen csukni őket, legyen görgőjük – vagy ezek nem számítanak, mert egy puha, öblös fotelre vágyunk.

Ezeken a használati funkciókon felül kell egy széknek esztétikusnak is lenni, tehát hiába szép, ha nem kényelmes vagy nem praktikus. A weboldal is hasonló.

Kódólás és képek optimalizálása

A weboldal célja: legyen sikeres!

Az elsődleges funkciója és célja a honlapnak az, hogy a tulajdonos számára sikeres legyen. Ön hogyan fejezné be ezt a mondatot? Az éncégem.hu nagyon sikeres, mert az elmúlt félévben …..(x%-kal nőtt a forgalom? Sokkal több időpontot foglalnak? Bármi, ami Önnek sikert jelent.)

A tanácsadás során megbeszéljük, hogy mik az ügyfél (marketing) céljai, és ennek megvalósításában milyen szerepet tud betölteni a weboldal vagy az online jelenlét többi eleme (közösségi média, hírlevél stb.).
Hogyan kapcsolódik a webes jelenlét az offline, hagyományos marketingelemekhez (szórólap, újsághirdetés stb.)?
Mit kell teljesíteni a weboldalnak, hogy azt mondjuk, jó eredményt ért el?

Célcsoport – buyer persona

A célcsoport kifejezésen túlmutat a buyer persona fogalma: ő az ideális vásárló. Határozzuk meg a lehető legpontosabban
– lakhelyét,
– életkorát, nemét, családi állapotát,
– foglalkozását stb.
A jó találathoz jó célzásra van szükség. Nem elég, hogy “küldöm mindenkinek, aki szereti”.

Ha több célcsoport van, szükséges-e külön weboldalt létrehozni nekik?

Útvonalak

Honnan jönnek a látogatók az oldalra? Milyen háttere lesz a weblapnak?
– TV reklám?
– PR-cikkek?
– szakmai blog?
– nyomtatott újsághirdetések?
– fizetett webes hirdetések?
– kimagasló Google találati helyezések alapján, organikus, ingyenes forgalommal? Milyen kulcsszavakra?

Hogyan biztosítunk az oldalunkra mutató jó minőségű linkeket, hogy a Google robotjai odataláljanak?

A siker mérhető, számszerűsíthető

A látogató honnan, hová jusson el oldalunkon?
Mi az a tevékenység, ami számunkra hasznos a részéről?
– elég maga a látogatás?
– iratkozzon fel valamire?
– töltsön le valamilyen dokumentumot?
– foglaljon időpontot?
– ami a legegyszerűbben mérhető: vásároljon?
– Facebook oldalunkat kedvelje?
– ossza meg bejegyzéseinket?
Meg kell határoznunk, hogy mit mérünk, és azt is, hogy hogyan.

marketing-tanácsadás, stratégiai tervezés

Azonos szolgáltatást nyújtó vállalkozásoknak is lehet teljesen különböző stratégiájuk. Nézzünk például két, egyedi ékszereket készítő vállalkozót. Egyikük Budapesten egy 3. kerületi panellakásban él, és a földszinten tud bérelni egy kis üzlethelyiséget. A másik falun él a családjával.

Mindkettejük weboldala állhat a következő menüpontokból: Főoldal, Termékeim, Történetem, Kapcsolat.

Sikerességüket viszont a hozzájuk kapcsolódó, egyedileg kialakított stratégia fogja biztosítani. Ez az, amiért szükség van a személyre szabott, egyedi marketing-tanácsadásra.

Marketingcélok meghatározása

Azonos szolgáltatást nyújtó vállalkozásoknak is lehet teljesen különböző stratégiájuk. Nézzünk például két, egyedi ékszereket készítő vállalkozót. Egyikük Budapesten egy 3. kerületi panellakásban él, és a földszinten tud bérelni egy kis üzlethelyiséget. A másik falun él a családjával.

Mindkettejük weboldala állhat a következő menüpontokból: Főoldal, Termékeim, Történetem, Kapcsolat.

Sikerességüket viszont a hozzájuk kapcsolódó, egyedileg kialakított stratégia fogja biztosítani. Ez az, amiért szükség van a személyre szabott, egyedi marketing-tanácsadásra.

Marketingcélok meghatározása

Úgy kell felépíteni az egész weboldalt, hogy a mérhető célok teljesülése felé terelje a látogatót.

Csak akkor tudjuk meghatározni, hogy tartalmilag mi legyen az oldalon, milyen menüpontjai, funkciói legyenek, ha tudjuk, milyen stratégia részét képezi, kinek szól, és mit akarunk elérni vele.

Ha a fenti kérdésekre vannak válaszaink, elkezdhetjük összeállítani a menüpontokat, az oldal szerkezetét.

 

Törzsvásárlók, lojalitás – ez kell nekünk!

A weboldal jó, a látogatók jönnek, a termékeket megvásárolják: megszereztük az ügyfeleket! Most jön még csak a java: hogyan tartsuk meg őket?

Jó termék és profi ügyfélszolgálat feltétlenül szükséges. Ezek nélkül újabb és újabb vevőket kell szereznünk, ami a piac korlátozott volta miatt egyre kevésbé lesz lehetséges, ráadásul a reklámköltségek is egyre növekednének, és ez természetesen nem érdekünk. Sokkal gazdaságosabb tehát a meglévő vásárlók megtartása.

A BIA/Kelsey – Manta tanulmánya szerint a kisvállalkozások számára egy új ügyfél megszerzése tízszer annyiba kerül, mint a meglévők megtartása. Ráadásul a a visszatérő vásárlók 67%-kal többet költenek,  mint az újak. Ezért is nevezi Jakob Nielsen 2010-20-at a lojalitás évtizedének.

Törzsvásárlóink pozitív véleményének terjesztésére a közösségi média kiváló felület. Egy tanulmány szerint a vásárlók 84%-a ugyanannyira hisz az online értékelésnek, mint a személyes ajánlásnak, így hűséges ügyfeleink gyakorlatilag segítenek nekünk vállalkozásunk reklámozásában.

Törzsvásárlók véleménye

Weboldal vagy online jelenlét?

Az előbb is említettük, hogy a vásárlók véleményének megjelenítésére a weboldalon kívül más felületek is nagyon alkalmasak. Ehhez kapcsolódik, hogy manapság sok esetben már több összetevőből álló online jelenlétre van szükség, egy weboldal önmagában nem is elég. A lehetőség közül viszont érdemes válogatni, nem kell szétforgácsolni energiáinkat.

 

Stratégia → mérés elemzés

Jó hír, hogy az online világban pontosan mérhető a weboldalak, közösségi felületek teljesítménye, így kialakított stratégiánk sikeressége is.

A weboldalak elemzésének egyik széles körben használt eszköze a Google Search Console. Ezzel egyrészt képet kaphatunk arról, milyen keresőszavakra találják meg oldalunkat, másrészt technikai segítséget nyújt oldalunk felépítésével kapcsolatban (például sehova sem vezető linkek, Google szemében büntetendő hibák).

A másik általános és ingyenes eszköz a Google Analytics, amellyel a látogató weboldalunkon eltöltött idejét, az oldalak közötti navigációt, belépési és kilépési oldalát és még számos hasznos adatot szerezhetünk. Akkor is szükségünk van erre a programra, amikor fizetett online kampányaink teljesítményét szeretnénk kielemezni.

Számtalan különböző elemzőprogram áll még rendelkezésünkre, vannak köztük ingyenesek és fizetősek is, céljainknak és pénztárcánknak megfelelően válogathatunk közöttük. A sok szám azonban mit sem ér, ha nem tudjuk őket értelmezni. Igény esetén ebben is segítünk: a megfelelő program kiválasztásától a telepítésen, konfiguráláson át a kapott adatok elemzéséig.

 

Marketing-tanácsadás = stratégiai tervezés = siker

A személyre szabott marketing-tanácsadás segít Önnek, hogy meghatározzuk

  • vállalkozása (marketing)céljait,
  • webes jelenlétének stratégiáját,
  • weboldalának, közösségi felületeinek felépítését, tartalmát,
  • törzsvásárlóinak még jobb kiszolgálását,
  • hogyan mérjük, elemezzük a webes teljesítményt,
  • hogyan javíthatunk a belső folyamatokon a hatékonyság növelése érdekében.

Egyeztessünk időpontot, és beszéljük meg!

Ha tetszett a cikk, és úgy gondolja, mások számára is hasznos lehet, ossza meg ismerőseivel az asztali gépen balra ←, mobil eszközökön lent ↓ található megosztásgombok segítségével! Köszönöm!

Lájkoljon/kövessen közösségi oldalainkon, hogy mindig értesüljön az új bejegyzésekről!

Pin It on Pinterest

Share This

A honlap további használatához fogadja el a sütik alkalmazását, vagy folytassa a navigálást az oldalon! További információ

A süti ("cookie”) egy olyan kis adatcsomag, amit a böngészőben tárolnak az internetes szolgáltatások, és sokféle webes szolgáltatás működéséhez szülséges. A süti (anonim látogatóazonosító) önmagában semmilyen módon nem képes a látogatót azonosítani, csak a látogató gépének felismerésére alkalmas. A weboldalakon sütik segítségével tud például bejelentkezni, egy poszthoz hozzászólni, vagy személyre szabott tartalmat elérni.A legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket használunk ezen a weboldalon. Amennyiben további navigációval sor kerül a honlap használatára vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás