Keresőoptimalizálás (SEO) – avagy

„Miért nincs jó helyezése az oldalamnak a Google-ban?”

 

SEO = Search Engine Optimization = keresőoptimalizálás, vagyis ez a két kifejezés ugyanazt jelenti.

A szó jelentése és célja, hogy úgy kell összeállítani weboldalunkat, hogy
– 1-1 adott lapja/oldala
– a lehető legjobb helyezést érje el
– egy-egy meghatározott kulcsszóra/kifejezésre
– ingyen
– a keresőkben.

Magyarországon a leginkább elterjedt keresőmotor a Google, de ott van még a Bing és a Yahoo! is.

Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy egy adott kereső esetén (maradjunk a Google-nál) már nemcsak szöveges találatokról beszélhetünk, hanem például képek, videók, hírek közötti keresésről is. Ha ezekben a listákban is jól szerepel weboldalunk, azzal további ingyenes lehetőségünk van arra, hogy termékeinket, szolgáltatásainkat megismerje a nagyközönség.

 

Nem lehet utólag „megSEÓzni” egy weboldalt!

Sokan gondolják, hogy a keresőoptimalizálás valami bűvös kapcsoló: ide-oda kattintunk, és máris kész a „megSEÓzott” weboldal.

Hát nem!

Ez olyan, mintha először építtetnénk egy házat, és amikor készen van, akkor mondanánk az építésznek, hogy akkor beszéljük át, hány és milyen szobára van szükségünk… Természetesen át lehet alakítani a kész házat, de azért jobb, ha ezeket a kérdéseket még az elején tisztázzuk, és nem kell az összes falat szétverni, meg újra felhúzni.

Ha megnézzük a fenti felsorolást, abból kiderül, hogy még a weboldal elkészítésének megkezdése előtt döntést kell hozni számos kérdésben. (Erről bővebben olvashat a Tanácsadás menüpontban.)

Esettanulmány

Az általunk készített és optimalizált hypoxikozmetika.hu oldal már kb. 10 éve az első helyen/oldalon szerepel a hypoxi, hypoxi trainer, hypoxi training kulcsszavakra. A weboldalra ráfér a felújítás, de SEO-szempontból még mindig a csúcson van!

 

SEO, keresőoptimalizálás, első hely

„Azt akarom, hogy a weboldalam első legyen a Google-ban!”

Pontosítsunk! A találati listában azt látjuk, hogy a kereső egy adott szóra/kifejezésre melyik oldalakat gondolja a legjobban megfelelőnek.

A képen például azt láthatjuk, hogy a „csempézés házilag” kifejezésre mi az első két találat: az adott weboldalnak egy konkrét aloldala.

Tehát egy egész weboldal az egész Google-ban nem tud első lenni.

Keresőoptimalizálás, kulcsszó, találat

Keresőoptimalizálás: „egy bizonyos kulcsszóra”

Minden egyes aloldallal/menüponttal külön-külön kell foglalkoznunk, még a weboldal konkrét kivitelezése előtt.

A legfontosabb, hogy meghatározzuk az adott oldal tartalmára jellemző legfontosabb kifejezéseket, kulcsszavakat, és ezek köré építsük a mondanivalónkat. Ezeket három fő területen kell a megfelelő formában elhelyezni:

  • a látható tartalomban, vagyis a szövegben,
  • a képek látható és nem látható felirataiban,
  • az úgynevezett meta-adatok között.

Esettanulmány

Felépítettünk egy teljes weboldalt az alakjavítás kulcsszó köré. Rövid időn belül kiválóan szerepelt számos kapcsolódó kifejezésre.

Egy év elteltével a tulajdonos számonkérte rajtunk, hogy az oldal miért nincs sehol az alakformálás kulcsszóra.

Rövid vizsgálódás után gyors választ tudtunk adni neki: az adott szó egyáltalán nem fordul elő a teljes weboldal tartalmában. Így nem csoda, hogy ezt az oldalt a Google nem vette figyelembe a találati rangsor felállításakor.

„Megcsinálom az oldaladat WordPressben, de a SEOhoz nem értek!”

Kár. Sajnos a megbízók gyakran hiszik azt, hogy ha a weboldal szép és működik, akkor mindent megtettek a sikeres online szereplés érdekében.

Az előbb már kiderült, hogy az optimalizált tartalmat a weboldal készítőjének megfelelően kell elhelyeznie a honlap szerkezetében. Hogyan teszi ezt meg, ha bevallottan nem ért hozzá?

Ez azonban még mindig nem elég. A Google-barát weboldal menüpontban részletesebben is szó van arról, hogy a jó helyezés eléréséhez oldalunk technikai „pontszámának” is magasnak kell lennie, anélkül nem reménykedhetünk kimagasló pozícióban a találati listában.

Bízza weboldalát keresőoptimalizáláshoz is értő webfejlesztőre, hiszen az Ön célja az, hogy pénzt keressen weboldalával, ez pedig nehezen megy a találati lista 83. oldalán szerepelve!

Még mindig nincs vége!

 

Off-page keresőoptimalizálás – ez is SEO!

Amikor egy weboldal elkezd működni, alapesetben elképzelhető, hogy elszigetelten „lebeg a világűrben”, semmilyen kapcsolata sincs a világhálón keresztül a többi oldallal.

Ahhoz, hogy a keresőrobotok és ezután az érdeklődők is megtalálják weboldalunkat, az kell, hogy a lehető legtöbb kapcsolatunk legyen más webhelyekkel. Ráadásul az a jó, ha máshonnan mutatnak ránk linkek (nem mindegy, honnan, hova mutatnak). Az is fontos, hogy milyen minőségű oldalról mutat ránk egy hivatkozás: minél nagyobb presztízsű, annál jobb.

Régebben sok olyan linkgyűjtemény volt, ahová ingyenesen be lehetett ajánlani weboldalunkat, és így biztosítani lehetett a hálózatban való részvételünket. Ebből azonban sok visszaélés származott, így ezek egy részét (a kifejezetten rosszindulatúakat) a Google kitiltotta, a megmaradók (pl.: Startlap) tekintélyét, befolyását pedig minimálisra csökkentette.

 

SEO - linképítés - optimalizálás
Oldalunkra mutató linkek

Hogyan szerezzünk az oldalunkra mutató, jó minőségű linkeket?

Az egyik lehetőség (ha olyan tevékenységünk van, hogy ez szóba jöhet), hogy megkérjük vevőinket/beszállítóinkat/partnereinket, hogy a saját weboldalukon helyezzenek el a mi oldalunkra mutató linket. Ne felejtsük azonban, hogy egy ilyen kapcsolat akkor igazán értékes/hasznos számunkra, ha magas presztízsű oldalról mutat ránk a link.

Azt is el lehet érni, hogy tényleg nagy tekintélyű oldalak hivatkozzanak ránk. Például PR cikket helyezünk el egy nagy látogatottságú női portálon; egy izgalmas újításunkról tudósítanak egy hírportálon; egy komoly multicég feltüntet az oldalán, mint partnert vagy egy menő véleményvezér (influencer) ír a termékeinkről. Ezek sajnos nehezen beszerezhető linkek, ráadásul sokszor igen drágák is.

„Inkább veszek linkeket, mert gyorsan akarok jó helyen lenni a Google listájában!”

A kamu linképítést a Google büntetéssel honorálja: hátrasorolással vagy kitiltással. Itt olvashatja az ezzel kapcsolatos irányelveket.

Semmiképpen ne vásároljunk pénzért linkeket!

SEO - linkvásárlás

„Nulla a költségvetésem – hogyan lesznek így linkjeim?”

Nem kell elkeseredni! Ingyen is lehetnek kimagasló minőségű, a weboldalunkra mutató linkjeink! (Ne felejtsük, a keresőoptimalizálás definíciójában az is szerepelt, hogy ingyen szeretnénk jó eredményt elérni!)

Manapság oldalunkra mutató linkeket leginkább a közösségi média használatán keresztül biztosíthatunk, (amivel a Közösségi média menüpontban foglalkozunk), így jelenleg leginkább ezen áll vagy bukik az off-page keresőoptimalizálás.

Bármelyik felületen ingyen regisztrálhatunk céges oldalt, és az oda feltett posztokban általában elhelyezhetünk a weboldalunkra mutató linkeket.

 

Összegzés

A keresőoptimalizálás összetett, széleskörű szakértelmet igényló folyamat, ráadásul nem is nevezhető egyszerinek. Nemcsak a Google irányelvei, de a piacon levő versenytársak is változnak. Mivel az optimalizálatlan oldalnak alig van esélye a jó szereplésre, bízza szakembere a munkát! Kérjen időpontot konzultációra!

Kövessen minket!

Pin It on Pinterest

Share This

A honlap további használatához fogadja el a sütik alkalmazását, vagy folytassa a navigálást az oldalon! További információ

A süti ("cookie”) egy olyan kis adatcsomag, amit a böngészőben tárolnak az internetes szolgáltatások, és sokféle webes szolgáltatás működéséhez szülséges. A süti (anonim látogatóazonosító) önmagában semmilyen módon nem képes a látogatót azonosítani, csak a látogató gépének felismerésére alkalmas. A weboldalakon sütik segítségével tud például bejelentkezni, egy poszthoz hozzászólni, vagy személyre szabott tartalmat elérni.A legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket használunk ezen a weboldalon. Amennyiben további navigációval sor kerül a honlap használatára vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás