Semmit sem ér a Google Analytics egyoldalas weboldalaknál?

100% visszafordulási arány???

Még aktuális ez a videó!

2023. július 1-től már csak a GA4-et lehet használni, ebben pedig nem szerepel visszafordulási arány. Miért? A GA 4 esemény- és cselekvésorientált, ezért nincs értelme a webhely inaktivitását leíró mérőszámnak. Helyette „elköteleződési arány” mutató lesz, de ez már egy másik történet…

Mi az a visszafordulási arány, és miért lehet akár 100%-os is az egyoldalas weboldalon?

Azoknak az aránya, akik “további interakció nélkül” elhagyták a weboldalt. Az ilyen látogatásoknál az oldalon eltöltött időt is nullának veszi a Google Analytics.

Az elsőre ijesztőnek tűnő adatok nem biztos, hogy valójában is azok.

Hogyan tudunk reálisabb képet kapni az egyoldalas weboldal látogatottságáról?

Lehet módosítani a követőkódot, hogy egy időtartam (pl. 15-30 másodperc) alatti kilépést tekintsen oldalelhagyásnak.

Egyáltalán mit lehet mérni egy ilyen oldalon?

Például az oldalon belüli legörgetés mértékét. Vagy a gombokra történő kattintást, telefonhívást, űrlapbeküldést stb.

 

Ezeket a kérdéseket járom körül ebben a videóban, nézd meg!

Bozókiné Antal Rita

2004 óta onlinemarketing-tanácsadás, marketingstratégia kialakítása, keresőoptimalizálás (SEO), közösségi média részvétel tervezése, kivitelezése. Webhelyadatok elemzése, konkurenciafigyelés, online kampányok kidolgozása. Tartalommarketing, szövegírás.

Pin It on Pinterest

Share This