Kié a céges domain?

Mi van akkor, ha nem a cégünk nevén van?

Pályafutásom során többször találkoztam olyannal, hogy egy cég nem rendelkezhetett a saját, céges domainneve felett, mert az valójában nem az ő nevén volt…

A lenti videóban ezt a témát járom körbe, nézd meg!

Fontos tudni, hogy bár tulajdonosról beszélünk, valójában nem vagyunk tulajdonosai egy domainnek, csak a használói. Olyan ez, mint a telefonszámok: ha megszüntetjük az előfizetésünket, más megkaphatja ugyanazt a számot.

 

A különböző végződésű domainekhez tartozó adatokat különböző felületeken ellenőrizhetjük

Például

.com, .info: https://whois.com

.eu: https://eurid.eu

Egyéb esetekben írjuk be a keresőbe, hogy pl. whois .sk – és keressünk fel egy megadott oldalt! Ezen például lengyel domainek adatait ellenőrizhetjük: https://www.dns.pl/en/

.hu domain átregisztrációja

1. A jelenlegi “tulajdonosnak” ezeket kell kitöltenie papíron, beszkennelni és elküldeni a regisztrátornak:

2. A domain igénylőjének ezeket kell kitöltenie papíron, beszkennelni és elküldeni a regisztrátornak:

 

Nemzetközi domain esetén…

…a helyzet nem ennyire egyszerű. Keresd meg azt a személyt vagy céget, amelyik anno a domaint regisztrálta, és tőle kérj segítséget.

Még több a domainekről…

Ha még csak fontolgatod a regisztrációt vagy elgondolkodtál a változtatáson (pl. kell-e 10 különböző domainnel rendelkezned???), akkor olvasd el ezt a három cikkemet is:

Hogyan válasszak jó domainnevet? 1. rész, alapok

Hogyan válasszak jó domainnevet? 2. rész, túl az alapokon

Hogyan válasszak jó domainnevet? 3. rész: mikor regisztráljunk .com vagy más, “nemzetközi” domaint?

Oszd meg ismerőseiddel ezt az oldalt az asztali gépen balra ←, mobil eszközökön lent ↓ található megosztásgombok segítségével! Köszönjük! Lájkolj/kövess közösségi oldalainkon, hogy mindig értesülj az új bejegyzésekről vagy iratkozz fel hírlevelünkre!

Bozókiné Antal Rita

2004 óta onlinemarketing-tanácsadás, marketingstratégia kialakítása, keresőoptimalizálás (SEO), közösségi média részvétel tervezése, kivitelezése. Webhelyadatok elemzése, konkurenciafigyelés, online kampányok kidolgozása. Tartalommarketing, szövegírás.

Pin It on Pinterest

Share This